مریم رضایی: اپل واچ در مسیر دستیابی به قابلیت پایش غیرتهاجمی قند خون گام برمیدارد. این فناوری که سالهاست در دست توسعه قرار دارد، با استفاده از لیزر، امکان سنجش سطح گلوکز خون را بدون نیاز به سوزن یا دستگاههای CGM فراهم میکند.
منابع خبری از تغییر رهبری پروژه در اپل و احتمال تسریع در توسعه آن خبر میدهند. اگرچه عرضه نهایی این قابلیت هنوز با ابهامات و چالشهای فنی همراه است، اما در صورت موفقیت، انقلابی در مدیریت دیابت ایجاد کرده و کیفیت زندگی میلیونها بیمار را بهبود خواهد بخشید.