1 دقیقه مطالعه
چرا خودروسازان درب‌های "خودکشی" را پس از دهه ۶۰ میلادی کنار گذاشتند؟

چرا خودروسازان درب‌های "خودکشی" را پس از دهه ۶۰ میلادی کنار گذاشتند؟

فهرست مطالب

درب‌های خودکشی، با نام‌هایی چون درب‌های کالسکه، از دوران پیش از خودرو ریشه گرفته و در خودروهای پیش از دهه ۱۹۶۰ میلادی محبوب بودند. این درب‌ها که از عقب لولا داشتند، به دلایل ایمنی، به‌ویژه در تصادفات و احتمال باز شدن ناخواسته در حین حرکت، کنار گذاشته شدند. فقدان ستون B در این طرح‌ها، استحکام خودرو در برابر ضربات جانبی را کاهش می‌داد.

[IMAGE_1] امروزه، خودروسازان لوکس مانند رولزرویس و فراری، درب‌های کالسکه را با رعایت کامل استانداردهای ایمنی مدرن ارائه می‌دهند. این درب‌ها برای ورود و خروج تشریفاتی مناسبند. با پیشرفت تکنولوژی، انتظار می‌رود شاهد نوآوری‌هایی باشیم که زیبایی این طراحی را با ایمنی کامل ترکیب کنند.

مریم
مریم حسینی

متخصص اقتصاد کلان و بازارهای مالی با نگاهی استراتژیک به فرصت‌های سرمایه‌گذاری.

اشتراک‌گذاری:

نظرات کاربران